De altijd hilarische commercials van ‘Even Apeldoorn bellen’ voor Centraal Beheer Achmea kennen jullie vast wel? Er zijn weer twee nieuwe commercials bedacht! Lees hier over de nieuwste trailers. 

Centraal_Beheer_970_471_s_c1_smart_scale-300x146De 57ste commercial ‘Welkom’ gaat in op het thema inbraak. De opnames vonden ‘s nachts plaats in een modern huis in Budapest, Hongarije.

In de commercial zie je twee snuggere inbrekers. Letterlijk alle deuren gaan voor hen open! Binnen in het huis wordt de buit vrijwel aan ze gegeven, het lijkt wel of dit huis er gewoon om vraagt. Hebben de inbrekers een lot uit de loterij? Of is dit veel te mooi om waar te zijn?

In de 58e commercial wordt een ‘Feestje’ gevierd. De commercial werd gefilmd in een filmstudio in Boedapest, de kantine en de benedenverdieping zijn helemaal nagemaakt.
In ‘Feestje’ zien wij een werknemer verrast worden want hij werkt al 25 jaar bij de zaak! Dat hadden ze nou écht niet hoeven  doen, zie je hem denken. En daar kon hij nog wel eens gelijk in krijgen…

Het leuke aan deze twee commercials is dat de creatieve directie van DDB,  Joris Kuijpers en Dylan Backer, de regie hebben gedaan. Normaal gesproken wordt dit niet door dezelfde mensen uitgevoerd. Creatie was in handen van Bart Mol en Pol Hoenderboom.

Voor de post productie heeft Captcha! gezorgd. Barry heeft alle kleurcorrectie aangepast van beide commercials.

Schermafbeelding-2015-07-26-om-17.25.09-300x147Bij de commercial ‘Feestje’ zijn alle achtergronden van de ramen vervangen, hier waren namelijk eerst greenscreens te zien. De nieuwe achtergronden zijn eerst in een studio gedraaid en later digitaal in de shots gezet. Ook zijn er lichteffecten op de ramen en muren gecreëerd. Het eindshot is heel indrukwekkend! Aan het laatste shot is veel digitaal bewerkt; er is een derde brandweer ingeplakt, achtergronden van ramen hebben andere lichteffecten en het brandweergebouw is ook verlengd en verhoogd!

Bij de commercial ‘Welkom’ zijn alle geprojecteerde achtergronden er digitaal ingezet. Het shot wat te zien is na 35 seconden is later samengesteld, de lampjes en animatie van de muziek op de stereo zijn er bijvoorbeeld digitaal ingezet. Bij 44 seconden zie je een tv, hiervan is de achtergrond van het scherm er ingezet. Alle achtergronden met de telefoon die bijvoorbeeld te zien zijn op 47 en 51 seconden zijn er ook digitaal ingezet.

Na 55 seconden zie je een auto waarachter een keukenblok staat, deze keuken is digitaal lichter geschilderd zodat deze minder opvalt. Wanneer je de commercial na 58 seconden bekijkt is de garagedeur stilgezet en de autodeur open (in het origineel was de autodeur dicht).

Bekijk de commercials ‘Welkom’ en ‘Feestje’ gerust! Ze bezorgen je sowieso een lach op je gezicht.