Voor de ABN-AMRO inboedelverzekering bedachten Roy Frencken en Edward van der Veen van Selmorelynx een internetcampagne ondersteund door banners met een kort filmpje. In de web-commercial laat regisseur Elwin Bes van L-A-D-A zien hoe iemand op dramatische wijze een smartphone uit zijn handen laat glippen met alle gevolgen van dien.

Xavier van Delft monteerde de high-speed RED Epic beelden tot een vloeiende edit. De telefoon werd from scratch door 3D’ers Gijs van Broekhoven en Björn Klaassen in MAYA gemaakt. Extra aandacht werd besteed aan het barsten van het glas en de kleine rondvliegende delen. Gregoire Verweijen spendeerde zijn tijd aan de fotorealistische compositing. Het titelwerk komt uit de handen van Rik Mahieu. Barry Clarke deed zijn magie op Resolve. De CGI bestanden werden ook voor hoge resolutie print en web stills gebruikt.

Work Done
CGI, Grading, VFX / Compositing, VFX Supervision
Team
Director: Elwin Bes
Production Co.: L-A-D-A
Agency: Selmorelynx
Creatives: Roy Frencken & Edward van der Veen
RTV: Patrick Nelemans
Producer: Bart Reef
CGI: Gijs van Broekhoven & Bjorn Klaassen
Motion Graphics: Rik Mahieu
Compositing: Gregoire Verweijen
Sound: Jeroen den Hengst @ GerardetJerome
Colourgrading: Barry Clarke on Resolve
VFX supervisor & Post production producer: Marcel Oudendijk
  • Captcha!

  • A CAPTCHA (an initialism for “Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart”, trademarked by Carnegie Mellon University) is a type of challenge-response test used in computing to determine whether the user is human or a robot trying to automatically pry itself into your world.

    Captcha! does not work with automated effects or a standard way of working. Every individual is different, so every project needs it’s own approach. Nothing off the shelf. No pre-fab treatment.