Het leuke aan deze campagne is dat we al aan de kleurcorrectie waren begonnen, voordat er een meter gefilmd was! Director of Photography Rutger Storm benaderde Captcha! colourist Barry Clarke voor het opzetten van de sfeer in het café. Door kleurcorrectie te doen op beeld materiaal van dezelfde camera, in eenzelfde omgeving en lichtsituatie, was het mogelijk om de kleurinstellingen te bewaren en mee te nemen naar de set. Daardoor kon men tijdens het filmen de kleuren zien zoals ze uiteindelijk zouden worden! Dat is met name voor de adverteerder erg prettig kijken. Eenmaal bij Captcha! ging het kleurcorrigeren van de definitieve montage ook een stuk sneller.

 

 

 

Work Done
Grading, VFX / Compositing, VFX Supervision
Team
Advertiser: Bavaria
Director: Ismael ten Heuvel
Creatives: Niels Westra en Jakko Achterberg
RTV: Hanneke Kampschreur
Agency: Selmore Creative Agency
Production: Pink Rabbit
Producer: Mireille Lampe
DOP: Rutger Storm
Grading & Online: Captcha!
Editor: Martin Heijgelaar
Compositing: Gregoire Verweijen
Conforming: Qianwei Tong
Colour grading: Barry Clarke
Post Production Producer: Marcel Oudendijk